Gratis e-book, Lekker in je lijf dankzij buikdans
E-book buikdansDirect downloaden

Page content

10 Tips om jong en slank uit te zien

10 Tips om jong en slank uit te zien

10 tips om jong en slank uit te zien wie wil dat niet? Wanneer je een goede houding hebt dan lijk je geen buikje meer te hebben. Ook oog je dan jaren jonger. Hoe kan dat?

Kinderen en jonge mensen hebben meestal vanzelf nog een goede houding. Moeder natuur is daar nog aan het werk, zal je denken. Vergeet dan niet dat kinderen springen, klimmen en rennen de hele dag door. De werking van die vrije beweging werkt nog jaren door. De meeste jongeren gaan ook nog veel uit. In het uitgaansleven dansen ze. Deze vrije beweging in dans maakt ook dat ze vanzelf een goede houding behouden.

Dansen zit niet in onze cultuur

Op gegeven moment worden we volwassen. Dansen doen we dan niet meer. Dansen zit niet in onze cultuur. Vaak hebben we een zittend beroep. Hobbies zoals de eyepad, gamen enz. zorgen ervoor dat we geleidelijk aan stijf worden. Met wat geluk ben je zo verstandig om te blijven fietsen en wandel je regelmatig. Misschien ga je naar de sportschool. Of doe je aan yoga. Maar weg is die vrije bewegingsexpressie.

Lekker gevoel

Waarom is die vrije bewegingsexpressie nou zo belangrijk? Ze geeft je een lekker gevoel. Ze haalt spanningen weg. Ze voorkomt dan ook een stijfe kromme rug. Je houd de swing in je stap. Ze maakt je houding weer dynamisch. Ik geef je dan ook 10 tips om jong en slank uit te zien

10 tips om jong en slank uit te zien

1.) Loop thuis op blote voeten of op sokken.
2.) Loop in de zomer zo veel als mogelijk op blote voeten op het strand of in het bos.
3.) Maak er een gewoonte van om regelmatig thuis te dansen. Zet muziek aan en beweeg op je gevoel.
4.) Doe wat aan lichaamswerk. Volg een cursus of doe een van de oefeningen uit mijn gratis E-book.
5.) De ‘constructive rest position’ doet wonderen voor je houding. Doe deze dagelijks 1 of 2 keer en blijf dan voor een half uur liggen. Deze oefening vind je ook in mijn E-book. Dat kun je hier gratis downloaden.
6.) Voel het effect na van elke oefening wanneer je weer op 2 voeten staat. Neem waar wat er is verandert. Mogelijk heb je minder holle rug. Daardoor lijkt je buikje weg!
7.) Volg een danscursus waar de vrije expressie voorop staat.
8.) Ga af en toe weer eens uit dansen.
9.) Zorg ervoor dat op jouw verjaardagsfeestjes weer word gedanst. Het helpt om een professional in te huren om in de sfeer te komen. Je kunt zo tegelijkertijd de jarige verassen. Dan heb je een origineel cadeau.
10.) Sta jezelf toe om gek te doen. Express your feelings! Doe niet nomaal anders ben je niet gek genoeg.

Verschil in je houding?

Merk je verschil in je houding sinds je bent komen dansen? Deel het met elkaar. Schrijf onderaan in het kader.

Vooraankondiging zomer:

20 juli – 17 augustus korte zomercursus in Amsterdam.
14 augustus workshop lichaamswerk, authentic movement en buikdans in Haarlem!

Deel deze blog ook met je netwerk op Twitter, Facebook enz.

Groetjes,
Sabouschka

Comment Section

18 reacties op “10 Tips om jong en slank uit te zien


Door Mascha Hogeboom op 24 juni 2016

Ik ben het helemaal met je eens, sinds ik dans is mijn houding veel beter.
Het fijne is ook dat het veel minder moeite kost, je zakt minder snel in 🙂


Door Sabouschka op 25 juni 2016

Goed om te horen dat het je geen moeite meer kost om een goede houding te hebben. Dat is ook de bedoeling.

Mijn specifieke oefeningen vooraf in combinatie met de vrije dansexpressie maakt dat we onze natuur terugvinden. Daarom ben ik zo blij om te horen dat de goede houding jouw geen moeite meer kost.


Door Sarah op 24 juni 2016

Mijn houding is ook veel beter geworden sinds ik buikdans 🙂 Ik moest wel weer even actief corrigeren na de zwangerschap, maar het gaat alweer veel beter.

Veel jongeren hebben trouwens wel een slechte houding. Dat komt door die zware boekentassen op school die je dan vaak ook maar aan één schouder hangt. Ik had er vroeger ook last van, ik moest mijn handen onder mijn onderrug leggen als ik in bed ging liggen en dan héél voorzichtig ontspannen, anders deed het pijn!


Door Sabouschka op 25 juni 2016

Wat fijn om te horen dat je lage rugklachten zo zijn verbeterd sinds je buikdanst. Gelukkig ben je snel na de geboorte van je kindje weer komen dansen. Fijn dat je dat helpt met het herstel na de zwangerschap.

Er zijn verschillende oorzaken waarom jonge mensen soms ook al last van hun rug hebben. Onze leefstijl is vaak zo ver verwijderd van de natuur.

Ik hoop dan ook dat ik een bijdrage kan leveren om mensen te helpen weer terug te vinden naar een meer natuurlijke leefstijl. Bewegen, dansen en jezelf mogen uitdrukken vormt daarin een belangrijk onderdeel


Door Riëtte op 24 juni 2016

Ja, ook ik heb veel baat bij je oefeningen die ik dagelijks uitvoer ! Beginnend met de C-curves als ik opsta en voetrollen, meerdere keren per dag, op sokken lopen en de knieën van het slot !
Dagelijks wandelen om alles los te houden en de sportschool voor wat uithoudingsvermogen op ‘mn ouwe dag’,,,
Tot zondag om wat fijn te kletsen met alle bekenden daar ! XX


Door Sabouschka op 25 juni 2016

Ik ben wel blij dat je zo gedreven bent en ook buiten de buikdansles mijn tips en oefeningen ter harte neemt. Alleen al het erop letten dat je de knieën van het slot haalt dat doet al wonderen!
Tot de workshop zondag in Utrecht! Leuk dat je komt inhalen. xx


Door Riëtte op 27 juni 2016

Ik heb genoten van de inhaal-les/workshop authentic movement in Utrecht ! Er was een hele fijne en hechte sfeer onderling en dat deed mij goed om te dansen volgens mijn wens om mezelf te durven zijn ! Je raad om vanuit je hart en gevoel in de authentic movement te gaan heeft gewerkt !
Ik was volkomen in de dans ipv. in het denken !
Fantastisch en ik ging thuis meteen weer dansen, had geen vermoeidheid maar spirit !

Ook zal ik proberen om vanuit Corfu te schrijven op je blog. Overmorgen zijn we daar al !

Liefs Riëtte XX


Door Sabouschka op 27 juni 2016

Wat lief wat je hier schrijft. Ik ben heel blij dat je jouw 3 gemiste lessen kwam inhalen door een lange middag workshop in de cursus in Utrecht. Geweldig dat je volledig in het hier en nu in je dans zat. Super leuk ook om te horen dat je thuis gelijk verder ging dansen.

Fijne reis en tot blogs!
Liefs,
Sabouschka


Door Claire op 24 juni 2016

Goed advies, Sabouschka. Daarom blijf ik jou lessen volgen en ik dans vaak in clubs en doe yoga. Nu moet ik tijd voor de sportschool vinden….;-)


Door Sabouschka op 25 juni 2016

Wat lief wat je schrijft Claire. Het leuke is dat je daarnaast ook nog een hele goede buikdanseres bent geworden!

De sportschool biedt op het eerste gezicht meer vrijheid. Toch is het moeilijk om er tijd voor te vinden. De regelmaat van een goede cursus is veel makkelijker. Er gaat dan ook niets over het plezier van de buikdansles.

Nog even en we beginnen met de korte zomercursus. Die begint op 20 juli. Denk je erom dat de korting nog loopt to 30 juni?

Tot snel dan in juli! xx


Door jacqueline op 25 juni 2016

Ik ben zelfs begonnen met buikdansen om mijn buik wat weg te werken. Dat is niet helemaal gelukt, moet ik zeggen maar ik zit wel veel beter in mijn lijf waardoor het er toch anders uit ziet. Het “klimmen der jaren” is niet helemaal te compenseren vrees ik. Wel erg fijn die tips van jou! Constructive rest-positie is een favoriet van mij dus die ga ik vaker toepassen. Dank je wel voor al je tips!


Door Sabouschka op 26 juni 2016

Beweging alleen is ook niet voldoende. Voeding en ervoor zorgen dat je stofwisseling optimaal blijft werken zijn even belangrijk. Kort geleden was jouw buik plotseling veel platter. Toen vertelde je dat je veel minder brood ging eten. Er zijn culturen waar de mensen 2 keer op een dag warm eten. Dat is veel gezonder. Dat in de plaats van al die boterhammen. Even een tijdje uitproberen? Wedden dat dan je buikje kleiner word?

Wel fijn dat je beter in je lijf zit. En dat klopt dat een klein buikje door die dynamische houding veel minder opvalt. Dan laat je de buik naar achteren en omhoog gaan i.p.v. naar beneden hangen. Je draagt hem als het ware in de wervelkolom. En daar zijn we elke week mee bezig om deze houding te stimuleren. Ja de constructive rest position doet wonderen! Goed voornemen om die met regelmaat thuis te doen.


Door Sarah op 27 juni 2016

Je hebt gelijk Sabouschka dat beweging alleen niet voldoende is. Voeding heeft een heel veel grotere invloed. Mensen overschatten vaak hoeveel calorieën ze verbranden met beweging. Maar als je bijvoorbeeld twee glazen rode wijn drinkt, dan krijg je al meer calorieën binnen dan je er met een halfuur wandelen verbrandt.
Ik heb zelf een paar jaar geleden suiker heel sterk geminderd, en verder niets bijzonders gedaan en ook niet méér bewogen, en toen was ik 6 kilo lichter in 2 maanden tijd.
Met sporten e.d. kun je natuurlijk wel spieren en houding zo ontwikkelen dat je buik er strakker uitziet. Dat scheelt naast gewoon afvallen ook heel veel. Met een goede houding zien mensen er al gelijk een stuk mooier uit, vind ik.


Door Sabouschka op 27 juni 2016

Dat klopt een goede houding maakt mooi. Eerlijk gezegd was mooi willen zijn altijd mijn grootste drijfveer om een goede houding te verkrijgen.
Jeetje dat je 6 kilo bent afgevallen! En jij was nooit echt dik. De fluctuaties van de suikerspiegel voorkomen houd je slank, gezond en mooi. We moeten dan ook niet vergeten dat brood in suiker word omgezet in ons lichaam.


Door Liz op 28 juni 2016

Mijn eerste ontmoeting met Sabouschka was volgens mij rond 2000 of 2001 toen wij naar het Dordogne ging. Sinds deze tijd is mijn uiterlijk en lichaams houding totaal veranderd.
Sabouschka is een van de wenig docenten dat aandacht aan een goede warming up besteed.
Ik geniet van haar lessen en workshops en zie er niet uit als een vrouw van 74. De dansen houd me jong en fit en geeft me veel energie. Ik werk nog steeds als schoonheidspecialist en ook als vrijwilliger bij lichamelijke en geestelijke gehandicapten mensen. Dansen bij Sabouschka is. inspirerend.


Door Sabouschka op 29 juni 2016

Wat lief Liz wat je hier schrijft. Dat klopt dat je lichaamshouding volledig is verbeterd sinds ik je ken. En dat je 20 jaar jonger uitziet is ook waar. Daar mag je trots op zijn dat je nog steeds zo mooi bent..


Door jacqueline op 29 juni 2016

Een mooie houding is volgens mij als je je lijf helemaal “bewoond” ( bijvoorbeeld door jouw bewust-makende oefeningen) , goede voeding is nodig om in balans te zijn innerlijk ( en daardoor ook uiterlijk) dan is hoe slank je bent volgens mij maar bijzaak! Zoveel vrouwen, zoveel verschillende vormen. “Bewoond”, allemaal mooi!


Door Sabouschka op 3 juli 2016

Ik ben het helemaal met je eens Jacqueline. Wanneer je volledig bewust aanwezig bent in je lichaam dan ben je gewoon mooi! Slank of Rubens figuur het maakt dan niet uit. Als je maar sprankelt van levendigheid en bruist van energie!

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.