Gratis e-book, Lekker in je lijf dankzij buikdans
E-book buikdansDirect downloaden

Page content

Voor de thuiswerkers een oefening van onze buikdansles

Voor de thuiswerkers een oefening van onze buikdansles

Voor de thuiswerkers een oefening van onze buikdansles. Thuis werken brengt de nodige stress met zich mee.  Dan is ontspannen even belangrijk dan bewegen.

Moet je nu thuis werken? Ben je bang om besmet te worden of om je baan te verliezen? Dan is het dubbel belangrijk om contact te maken met je lijf.  Ja lichaam is veel intelligenter dan je verstand. Ook ik ben in deze bizarre tijden wel eens bang. Het helpt mij dan om op de grond te liggen en bewust te ontspannen. Dat gun ik jou ook.

Voor de thuiswerkers een oefening van onze buikdansles

1.) Ga beginnen in de constructive rest position. Je ligt op je rug, de benen        omhoog en de voeten opgesteld (zie foto hieronder).
2.)Is je hoofd recht d.w.z. je neus in verlenging met de navel? Kan je beter         wel wat onder je hoofd nemen? Leg van tevoren iets klaar. Een                         paperback boek is ideaal.
3.) Sluit je ogen en neem waar hoe je ligt.
4.) :Laat je lichaam zwaar worden.
5.) Neem de aanrakingsvlakken met de grond waar.
6.) Neem waar waar spanning zit. Laat deze wegstromen naar de vloer toe.       Terug naar moeder aarde.
7.) Volg je ademhaling.
8.) Blijf zo een half uur liggen. Heb je het raam open? Luister naar de                  geluiden van het voorjaar buiten.

Voor de thuiswerkers een oefening van onze buikdansles

Langzaam opstaan

Wanneer je op wil staan doe het langzaam. Rol naar opzij. Krul je in. Loop dan langzaam met je handen totdat je zit.

Van zitten lichaamsgericht naar staan komen

Ga in je bedouinezit (zie film eronder). Van daaruit naar je vierpotenstand. Krul je tenen in. Kom in de bijna hurkzit en ga daarna voorover hangen. Rol langzaam je wervelkolom omhoog door eerst je knieën ietsje extra te buigen. Neem waar hoe je staat.

In deze film laat ik je een andere manier van lichaamsgericht opstaan zien

Eerst kun je het geheim ontrafelen hoe je ontspannen staat. Wat een lekker gevoel! Ook de bedouinezit komt erin voor.

Buikdansen

Zet buikdans muziek aan.  Laat je lichaam zijn zoals een wilg in de wind.  De wind is de muziek. de muziek is net de adem.

Veel plezier!

Wat doe jij

Hoe kom jij aan de broodnodige ontspanning en beweging bij het thuiswerken? Wat doe jij? Deel het met elkaar. Schrijf onderaan in het kader. 

Meer tips en oefeningen

Wil je meer tips en oefeningen voor deze bijzondere tijd? Voor de thuiswerkers een oefening van onze buikdansles. Ga dan mijn e-book downloaden. Je krijgt het cadeau! Klik dan hier.

Stay safe en gezond!

Groetjes,
Sabouschka

 

 

 

Comment Section

6 reacties op “Voor de thuiswerkers een oefening van onze buikdansles


Door Ine van Ameijde op 10 april 2020

Hallo Sabouschka,
Gisteravond heb ik aan dit programma meegedaan. De deur naar mijn balkon opengezet en tijdens de ontspanningsoefening naar de vogelgeluiden geluisterd. Het was prachtig en heel ontspannend. Dit had zeker ook effect op het dansen erna. Fijn dat je het filmpje laat zien hoe je op moet staan, allen de tenen krullen zit er bij mij niet in. De nacht ervoor had ik heel slecht geslapen. Ofschoon ik niet werk had, had ik thuis te veel gedaan waarschijnlijk. Vannacht heb ik na je oefeningen heel goed geslapen. Maar 1 keer wakker geweest. Deze oefening ga ik iedere dag even doen. Kijken wat het oplevert. Bedankt voor je steuntje in de rug Sabouschka.


Door Sabouschka op 11 april 2020

Wat fantastisch dat deze oefening zelfs een positief effect heeft gehad op je nachtrust.
Wanneer je de tenen niet kan krullen dan is het beter om anders omhoog te komen. Ga dan via de bedoinezit naar de vierpotenstand. En kom dan in het bijna hurken met de hielen omhoog. Dan voorover hangen en wervel voor wervel het ruggengraat omhoog rollen.


Door Ine van Ameijde op 11 april 2020

Ik ga het proberen, dank je.


Door Claire op 10 april 2020

Bedankt Sabouschka voor de oefeningen die wij vaak in jou lessen doen. De foto en filmpje helpen om te zien hoe het goed gedaan wordt. Leuk dat wij dansen samen op skype nu.


Door Sabouschka op 11 april 2020

Fijn dat je het waardeert dat ik deze oefeningen nu via deze manier deel. Ja dat vind ik ook leuk om met jullie via Skype te dansen nu. Het is nog geen les maar we zien elkaar even en dansen erop los. Het kan met onze kleine groep in Amsterdam aangezien je Skype niet met veel mensen tegelijk kan doen.. De rest moet nog wachten tot ik Zoom onder de knie heb..


Door Corrie op 23 april 2020

Hallo hier ben ik nog een keer, blij met je filmpje dat nog even de nadruk legt op vooral de houding. De grondoefening deed ik op bed. Die staande en naar beneden gaan dat heeft me heel wat opgeleverd. Dat ga ik nu vertellen.
Om even uit huis te zijn rijden we zeker 1xper week een mooie rit zoals vandaag zonnig de kop van Noord-Holland in.met pauze tussen het koolzaad en de boterbloemen. Je word wat stijvig van het zitten dus meteen deed ik wat rekstrekoefeningen en langzaam.hoofd op borstbeen en zo naar beneden tot Hurk en weer overeind. Een poosje later ik voor de zoveelste keer de auto uit om een foto te maken want dat doe ik graag. Ik op mn hurken en zo weer overeind. Kees helemaal blij want hij moest me altijd helpen om me overeind te helpen.!! Ik kan momenteel wat minder een dansje doen omdat Kees minder weg is en ik ben wat aan T leren voor mn trouwdag 20 mei, jaja 50 jaar.
Ik wens iedereen fijne dagen in deze surrealistische periode in het leven. Lieve groet, corrie

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.